Brak raczkowania powoduje problemy z grafomotoryką.

Choć to śmiała i nie do końca potwierdzona badaniami teoria, to wielu specjalistów zarzeka się o jej prawdziwości. Sugeruje się, że dzieci, które nie raczkowały mogą ( ale nie muszą!) mieć problemy z grafomotoryką – np. mogą wykazywać nieprawidłową precyzję ruchów dłoni, mieć brzydki charakter pisma. Ponadto w braku raczkowania upatruje się winy w przypadku problemów dziecka z jazdą na rowerze, chodzeniu na palcach czy z dysleksją. Dzieci, które nie czworakowały mogą mieć również problemy z przekraczaniem linii środka, np. nie będą potrafiły robić coś prawą ręką po lewej stronie swojego ciała.

mgr Katarzyna Mielcarek

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s