Zrób to sam – stwórz własną pomoc edukacyjną dla swojego dziecka!

Ile razy zastanawiałeś się, jak nauczyć dziecko części twarzy? Czy jedynym sposobem nauki, gdzie jest oko czy ucho, jest pokazywanie?

Każdy rodzic ucząc swoje dziecko części ciała czy twarzy rozpoczyna od pokazywania. Jest to bardzo dobra metoda, która łączy w sobie różne bodźce – poprzez pokazywanie dziecko widzi, gdzie jest oko czy ucho; poprzez dotykanie przez rodziców określonych miejsc na ciele dziecka, mały człowiek dokładnie czuje, gdzie dana część znajduje się na JEGO ciele.
Dziś przedstawiamy prostą pomoc edukacyjną, którą każdy z rodziców może wykonać w kilka minut, a która z pewnością uatrakcyjni naukę części twarzy.
Wystarczy zaopatrzyć się w kilka materiałów:
– arkusze pianki dekoracyjnej ( w 4 kolorach – jasny pomarańczowy potrzebny do wykonania głowy, kolor cielisty, czerwony i brązowy) – do kupienia w sklepie papierniczym lub w sklepie z materiałami artystycznymi
– rzep
– nożyczki

20180310_210601

Krok pierwszy:
Z arkusza pianki wycinamy kształt głowy. Aby ułatwić Wam to zadanie przygotowaliśmy gotowe kontury do pobrania na końcu artykułu. Wystarczy, że odrysujecie na piance kształt załączonego konturu i gotowe.

20180310_210708

Krok drugi:
Wycinamy pozostałe elementy twarzy: włosy, brwi, oczy, źrenice, nos, uszy i usta. Nasza twarz to twarz chłopca. Można pokusić się również o stworzenie drugiej twarzy – dziewczynki. Z pewnością żadne dziecko nie oprze się takiej zabawie!

20180310_211257

Krok trzeci:
Kolejnym etapem pracy jest przyklejenie elementów stałych, to jest brwi, które będą głównym punktem naszej twarzy. Dziecko mając już gotowy element zawarty na konturze twarzy, będzie musiało logicznie odnieść się do niego. Pamiętajmy również o przyklejeniu źrenic.

20180310_211410

Krok czwarty:
Na każdy z elementów przyklejamy rzep. Drugą część rzepa przyklejamy w miejscu, gdzie dana część na swoje miejsce na twarzy. Radzimy, by elementy okleić tym samym rzepem – to znaczy jeśli na włosy przykleiliśmy rzep z pętelką, na pozostałe elementy również naklejmy tę samą część rzepa. Będzie to pomocne podczas pracy z materiałem – dziecko szukając miejsca dla danego elementu nie będzie mogło sugerować się przyczepnością rzepa.

20180310_211535xcx450

Gotową twarz można wykorzystać na wiele sposobów. Wszystko zależy od kreatywności rodzica.
My podczas pracy z tym materiałem ćwiczymy rozumienie oraz nadawanie mowy. Na początku podajemy dziecku element, prosimy o jego nazwanie i umieszczenie w odpowiednim miejscu. Dalej, gdy twarz jest już kompletna prosimy, by dziecko podało nam kolejno elementy. To świetne ćwiczenie rozumienia mowy oraz koncentracji uwagi. Dodatkowo dzieci ćwiczą również motorykę małą poprzez odrywanie i przyklejanie części.

20180310_211614

Nasza twarz jest bardzo wyrazista, z nieco przerysowanymi elementami. A jak wyglądają Wasze dzieła? Podzielcie się Waszymi opiniami w komentarzu.

Pobierz kontury PDF

mgr Katarzyna Mielcarek

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s